Pages

Friday 14 June 2013

Baca Al-Quran dan Terjemahannya dimana sahaja - Android Apps iQuran Pro

Sekiranya anda pengguna hand phone atau tablet Android, anda boleh dapatkan iQuran Apps yang mengandungi berbagai terjemahan bahasa termasuk bahasa melayu. Ia juga datang dengan bacaan audio dari ramai qariah seperti Sheik Husary (favorite saya), Mishary Rashed Al-Afasy, Saood & Shuraim, Abu Bakr Ash-Shatree, dll.

Oleh itu, tidak kira anda kemana sahaja, sekiranya ingin membaca Al-Quran dan terjemahannya, anda cuma buka hand phone atau tablet anda. Mudah dan senang.

iQuran ini ada dua version:
1. iQuran Lite (free)
2. iQuran Pro (paid version - seingat saya berharga USD3)

Anda boleh mencuba iQuran Lite dahulu (tiada terjemahan disediakan). Kemudian baru buat keputusan sama ada anda ingin upgrade ke iQuran Pro. Terjemahan bahasa melayu hanya ada dalam iQuran Pro paid version.

Seingat saya, sudah hampir 6 ke7 bulan saya sudah menggunakan iQuran Apps (Pro version) ini dan saya amat berpuas hati dengannya. Saya memilih iQuran apps ini kerana tertarik dengan tulisan arabicnya dan tanda bacaannya yang besar dan jelas. Kemudian ia datang dengan terjemahan bahasa melayu, jadi mudah untuk mengaji dan baca terjemahan.

Jom "Baca Al-Quran dan Terjemahannya Sekali". Banyak manafaatnya.


iQuran Pro - Paid Version
























iQuran Lite - 5 juta download (Alhamdulillah)

























Senarai Surah-Surah





Surah Al-Ikhlas dan Terjemahannya

No comments:

Post a Comment